Saturday 18 May 2013

《雪花红梅》(“Snowflakes and Red Plum Blossoms”) and 《三寸天堂》 (“Short Lived Heaven”)

This is the song that I loved most in 《步步惊心》(“Scarlet Heart”) and it is called 《雪花红梅》 (“Snowflakes and Red Plum Blossoms”).

The MV above was a scene from the show. It sets a very beautiful mood. Loved the way the dance started behind the beaded curtains, with snow and red plum blossoms floating in the air and falling to the ground at about 1.20 mins.  Especially loved the part at 2.20 mins when the 4th Prince (played by Nicky Wu) only had eyes for Ruoxi,  with the surrounding darkened, the snow falling and Ruoxi dancing instead.  The way the 4th Prince looked at Ruoxi, the love, the longing and probably the helplessness...

在《步步惊心"》这部电视剧里, 我最喜欢的一首歌是《雪花红梅》. 以上的音乐视频取自于该剧的一个段落。我喜欢她们在珠帘后翩翩起舞, 有雪花与红梅飘荡在空中的景象,  意境很美。我尤其喜爱在2.20 分钟播的那一幕。四王子 (吴奇隆饰) 眼里只有若曦 (刘诗诗饰), 仿佛四周无人, 雪花纷飞, 跳舞的人变成了若曦。四王子看着若曦的神情, 那深情, 那渴望和那些许的无奈....

歌词 (Lyrics):

天已黑了 太阳在休息
遥远的夜空 看见闪亮的星
幻想着你我的天空 自由自在的飞翔

陪我歌唱 坐在弯弯的月亮
秋天过了 寒冬快来了
看见梅花枝叶 散落在眼前
星光闪耀的夜 却触不到你的脸
独自眷恋 我已再不能停息

雪花红梅飘 在空中
你的关怀 总让我感到心动
想起你的温柔 心情像花一样红
其实我也害怕寒雪的刺痛
雪花红梅飘 夜冰冻
烛光点燃 让我幻想着美梦
北风吹呀吹 慢慢流下了眼泪
只能思念 让爱随着风飘荡
不再回


秋天过了 寒冬快来了
看见梅花枝叶 散落在眼前
星光闪耀的夜 却触不到你的脸
独自眷恋 我已再不能停息

雪花红梅飘 在空中
你的关怀 总让我感到心动
想起你的温柔 心情像花一样红
其实我也害怕寒雪的刺痛
雪花红梅飘 夜冰冻
烛光点燃 让我幻想着美梦
北风吹呀吹 慢慢流下了眼泪
只能思念 让爱随着风飘荡
不再回


I have found a good translation of the song's lyrics here.
I also like the song often played at the end of the show




三寸天堂MV - 步步惊心片尾曲

演唱: 严艺丹



停在这里不敢走下去,让悲伤无法上演。
下一页你亲手写上的离别,由不得我拒绝。
这条路我们走得太匆忙,拥抱着并不真实的欲望。
来不及等不及回头欣赏,木兰香遮不住伤。

不再看,天上太阳透过云彩的光。
不再找,约定了的天堂。
不再叹,你说过的人间世事无常,
借不到的三寸日光。

那天堂是我爱过你的地方。




Click here for the translation of the lyrics.


No comments:

Post a Comment

All comments will be moderated before publishing. You only need to key in your comments once.